Köp- och leveransvillkor – Lean Queen health &
love

1. Om Lean Queen health & love

  • Företaget (SE790713422001) har sitt säte i Järvsö. Företagets postadress är Norrvåga 28, 82753 Järvsö.
  • Företagets bolagsnamn: Lean Queen Kost & Kostrådgivning (Butiksnamn Lean
  • Queen health & love)
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@leanqueen.se

med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

2. Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen kontakta oss omedelbart via e-post till info@leanqueen.se
  • Att göra en beställning innebär att du ingår i ett köpeavtal. Vi ingår enbart
  • köpeavtal med myndiga personer, du ska ha fyllt 18 år för att genomföra ett köp på vår sida.

3. Leverans

  • ● Våra normala leveranstider är 2 – 3 vardagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • ● Om förseningar i leveransen skulle uppstå, kontakta oss på e-postadress: info@leanqueen.se. För närvarande ligger fraktavgiften på 59:- inom Sverige.
  • ● Vi skickar normalt sätt med DHL Servicepoint eller PostNord Varubrev (under 500gr).
  • Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Lean Queen health & love till kunden så är Lean Queen health & love betalningsansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du returnerar den till Lean Queen health & love, är kunden betalningsansvarig. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart reklamera detta till fraktbolaget.
  • För paket som inte löses ut inom 14 dagar, förbehåller sig Lean Queen health & love rätten att debitera kunden för vår fraktavgift, returfrakt samt expeditionsavgift till oss. För närvarande är det från 250 kr. Om du av någon anledning får förhinder och ej kan hämta ut ditt paket, kontakta oss omgående. Observera att ej outlösta paket gäller ej som retur.
  • Reklamationer om en vara skulle vara felaktig, defekt eller felexpedierad så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail info@leanqueen.se så vi kan rätta till felet. Ersättningsleveranser sker naturligtvis helt utan kostnad.
  • Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

4. Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i
  • prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och vi förbehåller oss rätten att justera priset.
  • Fraktkostnader och andra avgifter redovisas innan du bekräftar köpet.
  • Kunder som beställer från länder utanför Sverige kan vara skyldiga att betala tullavgifter.
  • Ev. tullavgifter är inte inkluderat i priset och redovisas inte innan du bekräftar ditt köp.
  • Ev. tullavgifter ska betalas av kunden till tullen i det land som vi levererar till.

5. Betalsätt

  • Klarna Checkout:
    Lean Queen health & love samarbetar med Klarna AB och använder oss av deras tjänst Klarna Checkout. Du kan välja mellan följande betalningssätt:
    – Kortbetalning (0:-)
    – Faktura (14 dagars kredit 0:-. Se Klarnas villkor)
    – Dela upp din betalning (aviavgift 29:-/månaden. Se Klarnas villkor)
    – Direktbetalning till bank
    För information om din betalning kontakta Klarna via: https://www.klarna.com/sv/kundservice

    Företag? Vill du att jag ska fakturera ditt företag? Kontakta mig på info@leanqueen.se

6. Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
  • Skicka ett meddelande till info@leanqueen.se om du vill returnera varan.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångrandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • Ur miljösynpunkt använd gärna emballaget varan levererades i.
  • Skicka returen med en notering eller följesedel om ordernummer och om du vill returnera eller byta till en annan vara. Köpesumman återbetalas i sin helhet, senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan.
  • Är det beställt mot faktura så rekommenderar vi att vi får tillbaka returen innan fakturans förfallodatum. Annars måste fakturan betalas i tid och vi returnerar då pengarna så fort vi fått returen.
  • Du som kund står själv för returfrakten f.n 59:- (alla byten till annan vara är gratis). Du kan kontakta oss för att få en QR-kod för att enkelt skriva ut en retursedel hos ditt Postnord ombud.
    Obs! Retur får inte ske som postförskott, efterkrav eller annat sätt där vi måste hämta ut försändelsen. Vi kommer INTE hämta ut någon försändelse.
  • Behöver du hjälp eller mer information kontaktar du oss info@leanqueen.se så hjälper vi dig på bästa sätt.
    Returadress:
    Lean Queen health & love
    Norrvåga 28
    827 53 Järvsö
  • Övrigt: vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

7. Reklamation och klagomål

  • Skulle produkten vara skadad eller fel förpackad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@leanqueen.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

8. Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

9. Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

10. Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Läs mer här i vår Cookiepolicy. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

11. Personuppgifter

  • Genom att handla hos Lean Queen Kost & Kostrådgivning accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller lämnar aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
  • Lean Queen health & love är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 11.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 11.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 11.3 Rättslig grund I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 11.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    11.4.1 Betalleverantör
    Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantörer. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är:
    Klarna
  • 11.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. Det fraktbolag vi samarbetar med är DHL & Postnord.
  • 11.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 11.6 Rätt till rättelse
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 11.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 11.8 Ansvarig för dataskydd
    Lean Queen Kost & Kostrådgivning är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

12. Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • ● Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

    1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se https://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag

Byten och Returer – Lean Queen health & love

Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning.

Varan måste returneras i oförändrat skick och i originalförpackning (om det finns sådan)

Utan originalförpackning och etiketter så kommer vi inte kunna ta emot returen.

Fria byten:

Vill du byta till en annan storlek, färg eller annan vara? Inga problem. Det kostar ingenting! Kontakta oss på info@leanqueen.se för att säkerställa lagersaldot på din nya önskade vara. Fyll i och lägg med lappen ”Retur eller byte” & kontakta oss för att få en QR-kod som du tar med till ditt Postnord ombud. Du kan också beställa din QR-kod själv.

Återköp:

Vill du göra ett återköp? Kontakta oss för att få en QR-kod som du tar med till ditt Postnord ombud. Det kostar 59:- att göra ett återköp (gratis vid byte) Fyll i den medskickade lappen ”Retur eller Byte” och lägg den inuti paketet.

Retur steg för steg:

  • Skicka mejl till info@leanqueen.se och anmäl din retur.
  • Använd lappen ”Retur eller Byte” som skickas med varje order. Fyll i samtliga uppgifter på den. Saknar du den så går det bra att skicka med en lapp med ordernummer, namn, mejladress och telefonnummer samt information om det är ett byte eller återköp, vilken/vilka varor som skall returneras och orsaken till returen.
  • Har du fått din leverans i en varupåse? Använd gärna den när du skickar tillbaka alternativ en annan påse. Är varan för stor eller ömtålig så går givetvis en låda bra. Tänk på miljön – skicka litet!
  • Du som kund står själv för returfrakten vid återköp. Kontakta oss via mail för att få en QR-kod som du visar upp hos ditt Postnord ombud. Vid återköp kostar den 59 kr. Fraktsedel vid byte 0:- (Retur får ej ske som postförskott, efterkrav eller annat sätt där vi måste hämta ut försändelsen. Vi kommer INTE hämta ut någon försändelse)
  • Lämna returpaketet hos ditt närmaste ombud och erhåll ett kvitto på att paketet är inlämnat. Detta är viktigt eftersom vi tar ansvaret för försändelsen från det att paketet är scannat. Om du lägger paketet direkt i en postlåda har du som kund ansvaret tills paketet kommer fram till oss.

Är det beställt mot faktura? Då rekommenderar vi något av följande:

  • Skicka tillbaka returen före fakturans förfallodatum för att undvika förseningsavgifter.
  • Betala fakturan (om det är ont om tid innan förfallodatum) och vi (Klarna) återbetalar dig när vi har fått returen.
  • Logga in på dina sidor hos Klarna här och Pausa fakturan. Läs mer här.
  • Mejla oss om du tror att returen blir försenad så vi kan skjuta upp fakturan några dagar.

Retur av pengar

Det kan ta ca 7 arbetsdagar innan din retur hanteras, dvs plockas upp, bekräftas via mail osv. Efter vi hanterat den så returnerar vi pengarna omgående. Det kan ta olika lång tid att få tillbaka pengarna beroende på betalsätt. T.ex: Kortbetalning som ej sker via Klarna tar ca 5-10 arbetsdagar. Återbetalning via swish sker omgående. Behöver du hjälp eller mer information kontaktar du oss info@leanqueen.se så hjälper vi dig på bästa sätt.

Returadress:

Lean Queen health & love
Norrvåga 28
827 53 Järvsö